Wie het regionale sportnieuws een beetje volgt, kon het eigenlijk al een beetje zien aankomen. TTV Smash’73 speelt immers al enkele jaren een regionale tafeltennisrol. Zo zijn de Open Udense Tafeltenniskampioenschappen ieder jaar een belangrijk evenement voor de regionale toppers om de krachten te meten. Het unieke oud-internationals toernooi – onderdeel van die Open Udense – geniet zelfs landelijke bekendheid in de tafeltenniswereld. Ook organiseert TTV Smash’73 samen met Rabobank Uden-Veghel sinds enkele jaren een bedrijvencompetitie waaraan wordt deelgenomen door een groot – en groeiend – aantal ondernemingen uit de regio. Die regionale rol brengt de tafeltennisvereniging nu tot uiting met een naamsverandering: TTV Smash’73 wordt TTV Maashorst.

Voor een belangrijk deel gaat TTV Maashorst verder op de weg die reeds is ingeslagen. Maar een nieuwe naam vraagt ook om nieuwe doelstellingen. En de ambities van de tafeltennisvereniging zijn groot. Om te beginnen wil TTV Maashorst een open vereniging zijn waarin naast de breedtesport ook topsport de ruimte krijgt. Met name dit laatste is opmerkelijk in een regio waar topsport standaard wordt beschouwd als een rol voor één van de omliggende, grotere steden.

Populariseren van tafeltennissport in Maashorst regio

TTV Maashorst spreekt de ambitie uit om met het vaandelteam bij de top tien van Nederland te gaan behoren. Daartoe heeft de vereniging de oud-eredivisiespelers Han Gootzen en Jos Verhulst en voormalig derde divisiespeler Rico Baars bereid gevonden om de ‘kleuren’ van TTV Maashorst op topniveau te verdedigen. De drang om op dit niveau te acteren dient een helder doel: het populariseren van de tafeltennissport in de gehele Maashorst regio.

Jeugd Tafeltennis Academie

Een ander initiatief om te tafeltennissport in de regio te versterken, is de start van de Jeugd Tafeltennis Academie. Met deze academie wil TTV Maashorst jong tafeltennistalent uit de regio de mogelijkheden bieden om zich onder begeleiding van professionele trainers te ontwikkelen tot de nationale en – wie weet – internationale toppers van de toekomst.

Maatschappelijke doelen

Het is overigens niet alleen sport wat de klok slaat. Want TTV Maashorst streeft ook maatschappelijke doelen na. Zo wil het spelers die actief zijn in de bedrijvencompetitie meer bij de vereniging gaan betrekken. Verder gaat de club de tafeltennissport voor mensen met speciale aandachtsgebieden promoten en faciliteren. Denk daarbij aan mensen met een geestelijke en/of lichamelijke beperking en aan 55-plussers die graag wat meer en op een leuke manier willen gaan bewegen.

Plannen club gedragen door enthousiasme leden

De plannen zijn groots en ambitieus, maar worden gedragen door een groot enthousiasme binnen de vereniging. Dat is immers een essentiële voorwaarde om deze plannen daadwerkelijk tot een succes te maken.