Gearchiveerd: GEEN COMPETITIE IN VOORJAAR 2021

By 29/03/2021januari 27th, 2024No Comments

This content has been archived. It may no longer be relevant

Inmiddels is duidelijk dat zeker tot 20 april beoefening van binnensport niet toegestaan is. We verwachten dat wanneer binnensport weer mogelijk is, dit in eerste instantie alleen op beperkte schaal en in verenigingsverband zal zijn. Wanneer het spelen van wedstrijden weer mogelijk is, is op dit moment niet te zeggen. Het uitganspunt is, zoals in onderstaand bericht van het hoofdbestuur staat genoemd, dat in het najaar van 2021 de competitie weer volgens normaal wedstrijdrooster kan worden gespeeld.

Het Hoofdbestuur van de NTTB heeft daarom in afstemming met de acht afdelingen besloten dat:

1. De najaarscompetitie 2020, zowel landelijk als in de afdeling, niet in het voorjaar van 2021 uit te spelen. Er zal ook geen voorjaarscompetitie 2021 starten.

2. De eerstvolgende competitie zal derhalve de najaarscompetitie 2021 zijn. We zijn optimistisch dat dit mogelijk moet zijn. Dit wordt een volledige nieuwe competitie.

3. In de periode tot de start van de najaarscompetitie kan een afdeling, indien de voorschriften van de overheden dit toelaten, ervoor kiezen om andere wedstrijdvormen, zoals bijvoorbeeld toernooien en/of uitwisselingen, te organiseren.

Wat betekent dit voor de najaarscompetitie 2020:

1. Alle nog te spelen wedstrijden komen te vervallen.

2. Alle tot 13 oktober 2020 gespeelde competitiewedstrijden tellen niet meer mee in de competitiestanden.

3. De individuele wedstrijden van alle competitiewedstrijden en toernooien die tot en met 13 oktober 2020 zijn gespeeld tellen wel mee in de ELO-ranglijst.

Wat betekent dit voor de najaarscompetitie 2021:

1. Op dit moment is het uitgangspunt dat in september weer volgens een normaal wedstrijdrooster kan worden gespeeld.

2. De najaarscompetitie 2021 is een geheel nieuwe competitie. Afdelingen kunnen ervoor kiezen een eerder begonnen competitie te hervatten.

3. Alle teams die in de najaarscompetitie 2020 uitkwamen in de landelijke seniorencompetitie worden ingedeeld in de klasse waarin zij in de najaarscompetitie 2020 uitkwamen. De competitieleider kan significant zwakker samengestelde teams in een lagere klasse indelen.

4. De afdelingscompetities worden ingedeeld door de afdelingen. Afdelingen bepalen zelf hoe hun najaarscompetitie 2021 ingedeeld zal worden, waarbij de ELO-rating in veel afdelingen leidend zal zijn.